Webbureau
Uanset om dit firma er en enkeltmandsvirksomhed, der sælger alternativ behandling, en mellemstor håndværkerforretning eller en større kæde med butikker i hele landet, har du brug for markedsføring. Og hvis du ikke allerede har en hjemmeside, så bør du overveje at få dig en, for fremtidens største markedsføringsmedie bliver Internettet. Både gennem computere, tablets og smartphones.
Der findes mange løsninger, når man skal have en hjemmeside; du kan lave den selv, du kan bruge en pagebuilder, eller du kan hyre et webbureau eller en webdesigner til at løse opgaven for dig. Men hvis din markedsføring skal være troværdig og udstråle professionalisme, nytter det ikke noget, at du har en klodset hjemmeside. På nettet er udseende alt, og din hjemmeside skal ikke bare se godt ud og være indbydende, den skal også være opdateret. Så hvis du fik lavet din hjemmeside for 5 år siden, kan den allerede nu mangle de features, som en moderne hjemmeside behøver, eller endnu værre virke, som om du aldrig opdaterer den, hvilket for nogle kunder er det samme, som at du ikke er tilstede. Det kan også være, at du slet ikke har fået lavet en hjemmeside endnu, fordi du har haft dit firma længe og ikke har haft brug for den funktion før nu.
Spar penge
Alle vil gerne spare penge, og måske tænker du, at et godt sted at spare kan være på hjemmesiden. Men dette er en fejl. Hvis din hjemmeside er dårligt konstrueret, mangler ordentlige keywords, god tekst og en overskuelig struktur, konverterer den ingen kunder og kan i værste tilfælde risikere at skræmme dem væk og lige over i konkurrenternes åbne arme. Så hvorfor ikke én gang for alle få et kvalitetsprodukt, der fungerer med det samme, så din hjemmeside bliver tydelig på søgemaskinerne og kan tiltrække kunder og på den måde gerne give dig mere salg. Bruger du derimod små beløb hér og dér til ”lappe-løsninger” eller alt for uerfarne webdesignere, kan du risikere, at pengene er spildte, og du ender med en løsning, der er endnu dyrere, end hvis du havde valgt et velrenommeret webbureau fra starten. Og al den tid, du har en ikke-fungerende hjemmeside som repræsentant for dit firma, er tid, hvor du kan risikere, at potentielle kunder går forgæves. Så spar dig selv for unødige udgifter og frustrationer og brug et solidt webbureau med det samme.